نکات مهم در انبارش لوله های PVC

نکاتی درباره انبارش لوله PVC - شرکت یزد پلیمر
آنچه می خوانید

با توجه به خصوصیات مکانیکی و فیزیکی متمایز PVC و استفاده از آن در سخت ترین شرایط عملیاتی، نکات خاصی در انبارش این لوله ها وجود دارد که دقت به آنها در طول عمر این محصولات بسیار حائز اهمیت است

 طراحی یک سیستم لوله گذاری طبق آخرین استانداردها و تکنیک های تولید لوله برای دستیابی به سامانه‌ای منسجم و قابل قبول تنها نیمی از کار محسوب می شود. نیم دیگر آن شامل نصب و یا اجرای مناسب این سامانه در محیط پروژه است.

با توجه به خصوصیات مکانیکی و فیزیکی متمایز PVC و استفاده از آن در سخت ترین شرایط عملیاتی، نکات خاصی وجود دارد که دقت به این مسائل در طول عمر محصولات بسیار حائز اهمیت است. از جمله این موارد به ظاهر ساده می توان به حمل، انبارش، نصب و اجرای صحیح لوله ها اشاره کرد. مطالعات در سرار جهان که بر مبنای مطالعات حفاری لوله های نصب شده انجام شده بود در مورد تخمین طول لوله اثبات کرد که نصب مناسب نرخ شکست در لوله ها را به شدت کاهش می‌دهد.

در این مقاله خلاصه ای از نکات مهم در مورد شیوه های صحیح حمل و انبارش، بستر سازی و نصب و اجرا در لوله های PVC اشاره شده است.

حمل و انبارش لوله های PVC : 

  1. باید دقت شود که در هنگام جابجایی لوله، اتصالات و متعلقات، ضربه ای به انها وارد نشده و یا خراش و ساییدگی در آنها به وجود نیاید.
  2. در صورت استفاده از زنجیر، سیم بکسل و یا ریسمان برای بستن لوله ها روی کامیون، باید از قطعات لاستیکی، نمد و غیره استفاده نمود تا صدمه ای به جداره لوله ها وارد نشود. توصیه می شود از تسمه های برزنتی و یا چرمی استفاده گردد.
  3. در زمان بارگیری و انبارش بایستی قسمت مادگی و صاف لوله بصورت یک در میان در کنار یکدیگر قرار گیرند.
  4. به منظور حفظ کیفیت لوله ها، انبارش لوله ها در فضای مسقف صورت می گیرد و یا برای محافظت از نور خورشید از پوشش های محافظ می توان استفاده نمود.

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط
مزایا و معایب لوله پلی پروپیلن چیست؟ - یزد پلیمر
لوله پلی پروپیلن

بررسی مزایا و معایب لوله پلی پروپیلن

یکی از کاربردی ترین لوله‌های استفاده شده در شبکه آبرسانی ساختمان، لوله پلی پروپیلن است. این لوله‌ها نسل بعدی لوله‌های

لوله برق چیست و معرفی انواع آن - شرکت یزد پلیمر
لوله‌ پلی اتیلن

لوله برق چیست ؟

امروزه پیشرفت های زیادی در صنعت ساختمان قابل مشاهده است. همه چیز به سمت مدرن و به روز شدن در

لوله پلی اتیلن چیست؟ - یزد پلیمر
لوله‌ پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن چیست ؟

در سالهای اخیر، استفاده از لوله پلی اتیلن در بسیاری از مصارف خانگی و صنعتی، توسعه زیادی یافته است. دلیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.